15 undervisningsforløb

Projektet har udviklet 15 undervisningsforløb alle forløb har efter udvikling haft to iterationer med en tilpasningsfase imellem, dette har været utroligt givende for både studerende og undervisere, og materialet er derfor også mere gennemprøvet. De 15 forløb er blevet udviklet inden for tre kategorier;
(nogle med overlap mellem hinanden)
a) Konkret inddragelse af eksisterende spil
b) Udvikling af spil, enten underviser eller de studerende
c) Spilbaseret pædagogik (HAGI)

Lån eller udvikl selv

Alle forløb som er udviklet kan findes herunder med vejledninger, facilitatorguides, downloads m.m.
Derudover kan I også selv udvikle forløb - her skal I bestemt gennemse alt det spændende materiale under fanen Bliv Klogere
Derudover har vi lavet en folder hvor I får inspiration til step by step hvordan I selv kommer i gang. Se denne folder her

Se folderen her
LEAP: The Business Model Game

Forstå kompleksiteten i en forretningsmodel og hjælp en iværksætter med at optimere deres online tilstedeværelse

Om projektet
Innovator© & Ideascreening©

To spil som hjælper med at få og udvælge konkrete forretningsidéer og konceptualiserer dem

Om projektet
BMC game

Et forretningsorienteret strategispil hvor der konkurreres om at opbygge, udvikle og vedligeholde en forretningsmodel

Om projektet
What the Funk Happened

Et spil der handler om samarbejde, refleksion og teamspirit

Om projektet
Career Skills

Understøtter udvikling af de studerendes motivation, kompetencer og erfaring enten som iværksætter eller ansat

Om projektet
En challenge om mod

Et rolle spil i 11 levels med Kunderejsen som fagligt afsæt

Om projektet
Skab et iværksætteri brætspil

Et 2-3 ugers projektforløb, med fokus på entreprenørskab, innovation, spiludvikling og Design Sprints

Om projektet
100 timer

På 4 uger skal datamatiker studerende programmere et computerspil som inspirerer til iværksætteri

Om projektet
You’re not an empty box

Smykkedesign studerende får en lille kasse med smykkeelementer og 3 uger til at se hvem der kan tjene flest penge

Om projektet
Virksomhed på 6 uger

De studerende starter konsultentvirksomhed og konkurrerer mod hinanden i bl.a. agil tilpasning, pitch, engagement & handling

Om projektet
Fiktivt eventbureau

Hjælp den lokale kulturinstitution med at udvikle og afvikle et stort event. opgaven løses som et fiktivt bureau

Om projektet
Mission Iværksætteri

De konkurrerer holdvis i missioner, som udfordrer deres evne til at tænke kreativt, udtænke nye idéer, pitche og samarbejde

Om projektet
Call to action

Et rollespil hvor studerende via missioner lærer at handle og komme ud af bygningen

Om projektet
Beacons up Bakken

Anvend Design Thinking & ny teknologi til at udvikle oplevelser

Om projektet
StartUp Missionen

15 missioner som guider fra idé til forretningskoncept og undervejs styrker troen på egne evner

Om projektet